Тематичний івент «Формування компетентності самоосвіти та саморозвитку учнів на уроках української мови та літератури»
16.03.2022р. для спільноти вчителів української мови та літератури проведено тематичний івент «Формування компетентності самоосвіти та саморозвитку учнів на уроках української мови та літератури».
Дуже влучними у наш час є слова Василя Сухомлинського: «Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь», тому захід було основано на обговоренні основних моментів у формуванні самоосвіти, саморозвитку учнів як для підготовки до ЗНО, так і для самостійного становлення особистості.
Консультант Апостолакі Л. С. надала учасникам посилання на корисні інтернет-ресурси для самостійної роботи учнів, за допомогою яких вони зможуть підготуватися до ЗНО та оцінити свій рівень знань в онлайн-форматі.
Вчитель української мови та літератури Кам'янського ЗЗСО Рашкова М. М. поділилася досвідом з питання розвитку життєтворчої компетентності учнів в умовах дистанційного навчання. Детально розглянула переваги хмарних сервісів G Suite for Education та ідеї для використання Google Jamboard під час уроку української мови та літератури. За допомогою них можна працювати індивідуально, створювати групові проєкти, схеми до вивчених творів, перевіряти грамотність та емоційне здоров'я учнів, що на даний час є одним із важливих аспектів.
Петренко Т. М. - вчитель української мови та літератури Першотравневського ЗЗСО презентувала свої напрацювання з теми «Розвиток самоосвітньої компетенції на уроках української мови», зупинившись на 10-11 класах. Оскільки саме у цьому віці основним на уроках української мови є формування внутрішньої потреби самонавчання та самовдосконалення. Розкрила алгоритм роботи над довгостроковими домашніми роботами, поділилася своїми лайфхаками з допомоги і контролю у цьому виді самонавчання.
Вчитель української мови та літератури Багатянського ЗЗСО Кулава Л. А. розкрила тему «Роль групових технологій у формуванні комунікативної компетенції учнів на уроках української літератури». Зупинилася на основній школі, вимогах до формування груп у цих класах, перевагах групової роботи під час систематизації знань. Зауважила, що саме за допомогою такої форми роботи можна залучити середнього учня до праці і підняти його самооцінку, надаючи можливості проявити свої здібності.
Учасники івенту ще раз підтвердили, що навчання допомагає самоорганізації та самовдосконаленню учнів, головне завдання вчителя – повести правильним шляхом, де кожна особистість може проявитися і бути корисною для сьогодення та майбутнього нації.